Motoryzacja

Seria turystyczna

Fani szosowych tras i enduro w koncernie Kawasaki również znajdą coś dla siebie. Szosowe, a nazywane również turystycznymi, wersje motocykli KLE500 i KLE650 to najbardziej popularne pojazdy w serii nazywanej pieszczotliwie Klekotami.

KLE500

Premiera tego motocyklu miała miejsce w 1991 roku. Maszyna była produkowana długo, aż do 2006 roku i wciąż można spotkać ją na drogach, a także nabyć używane modele. Co charakteryzuje „pięćsetkę”? Przede wszystkim fakt, że na wyposażeniu ma ten sam silnik, co GPZ 500, EN 500 i ER-5. Został jednak przystosowany do warunków szosowych i enduro. Osiąga maksymalną moc 45 KM przy 8000 obr./min.. Jest to maszyna niezwykle stabilna, cienkie opony gwarantują przyczepność w terenie, a szyba osłania od wiatru przy dużych prędkościach. Posiada również sporo miejsca na przypięcie kufrów.

KLE650

To maszyna produkowana od 2007 roku, następczyni KLE500. Jest to motocykl stworzony głównie dla entuzjastów i jazdy po szosie. Kierowcy najbardziej cenią sobie w nim ergonomiczną pozycję, którą daje wyprofilowana rama. Zachęca ona do długich wycieczek – na 650-tce siedzi się po prostu bardzo wygodnie. Do tego dochodzi większa pojemność silnika – 649 ccm – a także większa moc silnika, który generuje 63 KM przy 6500 obr./min.

http://motohangar.pl